New Orleans - Heel veel muziek

1 september 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Gistermorgen wakker geworden van de onweer en de regen. Dat voorspelt niet veel goeds. Na het ontbijt lijkt het wat droger te worden, maar we zitten nog maar net op de high way of er valt weer een bak regen, je zag geen hand voor ogen. Na ca. 10 minuten klaart het weer op en rijden we Alabama binnen. Hierna de volgende staat Mississipi.  Ook hier krijgen we een flinke hoosbui, zo erg dat de auto's aan de kant gaan staan. Maar ook daarna gaat de zon weer schijnen. Als je zo op de weg zit zie je vanalles aan de kant liggen, autobanden, aangereden dieren. Maar wat zagen wij aan de kant van de weg liggen: jawel hoor een krokodil!!!

Na een paar uurtjes rijden komen we New Orleans binnen en hebben al snel ons hotel gevonden. Leuk en gezellig hotel aan de rand van het centrum dus de auto kan ff blijven staan. Koffers op de kamer en de boel gaan verkennen. Wat een gezellige stad. We komen al snel in de Bourbon Street terecht The Place to be. Overal uit iedere hoek hoor je muziek, allemaal bandjes die overal en nergens spelen. Na wat gedronken te hebben en van de muziek genoten te hebben ff terug naar het hotel. 'S avonds gaan we bij de Mississippi rivier kijken en besluiten dan spontaan met de radarboot mee te gaan en op de boot te dineren. Hoe romantisch!

Vanmorgen op tijd uit bed en een ontbijtje genomen in de Canal Street, de hoofdweg van het centrum. We gaan de rest van de stad verkennen, shopping mall, outlet mall, aquarium, super bowl (stadium), The French market, Louis Armstrong Park, we hebben t allemaal gezien. Nog ff naar de Bourbon Street waar we naar een goede band luisteren. Vanavond hapje gegeten bij Hardrock Café, dat hoort er ook bij.

New Orleans was een prachtige ervaring die we niet snel zullen vergeten

Morgen vertrekken we naar Natchez, dat zal een stuk rustiger zijn denk ik.