Pensacola - zon en regen

30 augustus 2017 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Nadat we gisteren uit St. Augustine zijn weggereden hebben we met veel weersomstandigheden te maken gekregen.

We hebben ongeveer 400 Miles (ca. 640 km) afgelegd. Het was een prachtige route, het eerste stuk nog tien baans maar vanaf Jacksonville een prachtige en rustige vierbaans weg door een bosrijk gebied. Het weer was wel bewolkt maar af en toe kwam de zon erdoor. Enkele leuke stops gemaakt waaronder bij een rest aria. Mooie rustplaats met veel voorzieningen en heel goed onderhouden. Bij Tallahassee is het gaan regenen tot we in Pensacola waren. Koffer in het hotel gezet en de zon stond weer hoog aan de hemel. Dan maar lekker naar het strand. Prachtige witte stranden en een mooie pier. Omdat we in een andere tijdzone kwamen hadden we die dag een uurtje extra. In de avond nog een hapje eten en in de stromende regen terug naar het hotel.

Vandaag begint de dag met stortregens. We begrijpen dat dit allemaal te maken heeft met Orkaan Harvey die in Texas huis heeft gehouden. Het is zelfs zo erg dat we denken gewoon op de kamer te blijven. Maar om een uur of negen lijkt het minder te worden en gaan we toch op pad. Onderweg krijgen we gewoon alerts op de telefoon dat het gevaarlijk is ivm de regen. We besluiten naar het Naval Aviation Museum te gaan. Maar niet in 1 keer natuurlijk. Na ongeveer een uur zoeken, met navigatie, hadden we het dan toch gevonden. Was wel de moeite waard. We waren net binnen begon de zon te schijnen en werd de lucht helemaal blauw. Na ons vermaakt te hebben in het museum zijn we dan toch nog ff lekker het strand opgegaan. Lekker een drankje toen in een strandtent met nacho' s

In de avond lekker chinees gegeten bij Panda Express. Morgen vertrekken we naar de volgende staat: Louisiana waar we naar New Orleans gaan. Hopelijk heeft Harvey daar geen schade aangericht. Er wordt wel veel regen verwacht. We zullen zien, het zal zeker onze pret niet drukken.