Cherokee - Schitterend

9 september 2017 - Great Smoky Mountains National Park, Tennessee, Verenigde Staten

De route van Nashville naar Cherokee is maar 200 miles - 2,5 uur rijden. Maar de navigator zegt dat we er 4.20 uur over gaan doen, benieuwd waarom.De eerste 160 miles gaan over de highway en langzaan komen we in bergachtig gebied. Prachtig rijden. We gaan de weg af en rijden National Park Great Smokey Mountains in.Ongelofelijk, we rijden de eerste stad in, Pigeon Forge, stapvoets. Aan elke zijde van de weg zijn allerlei attracties, pretparken noem maar op. Christmas shops, reuzenrad en nog veeeel meer en dat ca. 5 miles lang! Amazing. Dan zitten er heel veel mensen aan de kant van de weg, om hun oldtimer te verkopen. Gewoon stoeltje op de stoep, auto achter je, motorkap open en verkopen maar.De volgende stad Gatlinburg, iets minder druk maar nog steeds vreemd voor ons om te zien. Vandaar de langere rijtijd natuurlijk.Als we uit de drukte zijn gaan we de bergen in. Het wordt afgezaagd maar het was weer schitterend. Over de 30 miles in de bergen hebben we ongeveer 2 uur gedaan. Zodra we weer ergens konden stoppen deden we dat om het prachtige uitzht te bewonderen.Na dan toch wel een vermoeiende rit komen we aan in Cherokee. Stikgezellig stadje. Er is een Biker event dus het stadje loopt vol met motoririjders. Het heeft zijn naam te danken aan de Cherokee indianen.
Wat ook wel leuk is dt het een alcoholvrij stadje is, dus de diet coke vloeide rijkeijk. Vandaag in de morgen een heerlijke wandeling gemaakt door een prachtig park langs een mooie rivier die dwars door de mountains gaat. Vervolgens wilde we naar een beren zoo gaan. Waar de navigatie ons naar toe bracht, geen zoo. Wel zagen we een klein stadium waar american football gespeeld werd door de jeugd. Wijn een kaartje kopen voor 5 dollar en naar binnen. Helemaal klompleet met cheerleaders en al. Zo leuk. Nog een rondje lopen in Bryson City, ook een gezellig stadje waar toevallig een oud stoomtreintje langs kwam.Vanmiddag nog ff bij de indianen langs en op het avondeten na is de dag weer kompleet. Weer een dag voor in de boeken.Morgen door naar Savannah. Alles wordt nu wel heel spannend ivm Irma.We weten ook nog niet of we maandag terug kunnen vliegen, TUI zal ons op de hoogte houden. Duimen maar