Nashville - Country all over the place

7 september 2017 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Op naar de 7e stad in de vierde staat, we blijven nog even in Tennessee en gaan naar Nashville.

Een kleine 300 miles vanaf Memphis ligt Nashville. We hebben een moi hotel nabij de luchthavrn. Om de paar minuten vliegt er een vliegtuig over, maar daar heb je weinig last van.

Net als wij arriveren, komt er ook een grote groep veteranen aan die in Vietnam gevochten hebben. Allemaal met medailles en onderscheidingen, grappig om te zien.

In de middag rijden we naar dow town Nashville. Wow wat een stad. We hadden allebei het idee dat het een boerengehucht zou zij , klein dus. Maar niets is waar. De skyline is prachtig met hele hoge gebouwen, grote stadiums, enorm. We zijn er allebei stil van.

Lekker gegeten in het hotel en onder de wol.

Vanmorgen na het ontbijt, een chaos met al die veteranen, terug naar down town Nashville. We hadden wat rondgekeken op Tripadvisor en wat leuke dingen gevonden.

De auto geparkeerd bij het Nissan Stadium, American Football, daarna over een loopbrug over de rivier Cumberland. Wat een uitzicht! Prachtig. Je loopt zo Dow Town binnen, museum Johnny Cash en Country Music Hall of Fame. Dit laatste museum laat de geschiedenis van de Country zien. Dat er zoveel country zangers zijn in De U.S.A. zeg. We konden maar ca. 10 % van de zangers en zangeressen. Heel interessant om alles zo bij elkaar te zien.

Even een lunch, de traditionele wings, lekker hoor. De saus zit alleen overal met dat gekluif.

Heerlijk door Nashville gelopen, door de verschillende wijken en straten. In het begin stonden we wat sceptisch tegenover de stad, maar na alles goed gezien te hebben zijn we het wel gaan waarderen. Conclusie een fijne stad.

Morgen vertrekken we naar de Great Smokey Mountains.

Het is allemaal wel spannend met hurricane Irma. Maandag komen we aan in Orlando.  We volgen het nieuws op de voet.