Memphis - Blues and Rock & Roll

5 september 2017 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

De weg van Natchez naar Memphis was een aardig stukje van ca. 5 uur rijden. Onderweg een paar keer stoppen en we komen in het begin van de middag weer veilig in Memphis aan. Een prachtig en groot hotel met valid parking, hoe decadent!

Na de koffers op de kamer gezet te hebben zijn we wel heel nieuwsgierig geworden naar Memphis. Ons hotel ligt in down town Memphis dus lekker dichtbij alle gezelligheid. We komen aan in Beale Street, de straat van de blues muziek. Veel kroegjes met muziek en gezelligheid. Heerlijk vertoeven.

In ons hotel zit TGIF gevestigd dus eten we daar natuurlijk ons diner.

Na het ontbijt, deze morgen vertrekken we naar Graceland. Yesssss. Mart had nog zoiets van ach het zal wel. Maar het heeft toch wel wat. Natuurlijk is het een commercieel circus. We zijn ook in zijn manson (woonhuis) geweest. Wat we niet hadden verwacht is dat het een bescheiden huis is, we hadden het veel groter verwacht. Veertien televisies stonden er, drie barren en een prachtig buitengebied. Ook was er natuurlijk de begraafplaats, waar Elvis, zijn ouders en zijn oma begraven liggen. Al met al weer een ervaring rijker.

In de straat waar ons hotel ligt is Sun Studio gelegen. Dit is de studio waar Elvis zijn eerste muziek heeft opgenomen. Maar ook BB King, Jerry Lee Lewis, Johnny Cash hebben daar hun muziek opgenomen. Zeer interessant, erg leuk verteld door de gids. Al met al was het weer een dag voor in de boeken.

Morgen op naar Nashville, waar we de country muziek gaan ervaren.