Natchez - Rustig en Idyllisch

3 september 2017 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Na een "kort" autoritje van ca. drie uur en een ontbijtje bij Ihop komen we aan in Natchez. Heerlijk om na de drukte van New Orleans in de rust van Natchez te komen.

We gaan eerst langs het visitors centre om wat te weten te komen van Natchez. Na een beetje rondgekeken te hebben in het stadje gaan we lekker relaxed aan het zwembad liggen, ook wel eens fijn.

Ons hotel ligt aan de Mississipi rivier, hoe mooi kun je het hebben.

Vandaag gaan we de boel grondig bekijken.  Na het ontbijt gaan we naar de plantages. Eigenlijk zijn het de huizen van de eigenaren van de katoenplantages. Na de burgeroorlog toen de slaven vrijkwamen hadden de eigenaren niemand meer voor de plantages en gingen de meeste failliet.

Het eerste huis is Longwood, een indrukwekkend huis in een prachtige omgeving.

Het tweede huis is Rosalie, prachtig gelegen aan de Mississipi.

Het derde huis heet Stanton Hall, in dit huis is een deel van de serie North and South opgenomen.

Bij alle drie de huizen hebben we een hele leuke rondleiding gehad door zeer enthousiaste gidsen.

Verder zijn we nog down town geweest, Nachez is een prachtig authentiek stadje.

Tijdens de lunch bij Shoney's, zaten we tussen de african americans die net uit de kerk kwamen. Mannen mooi in het pak, vrouwen in mooie jurken en hoedjes. We zaten te wachten tot ze gospel songs gingen doen.

Vanavond een chineesje gedaan en morgen op naar Memphis.

De eerste week zit er al weer op en we hebben al 1050 miles oftwel 1690 km op de teller staan.